mixünk!

Utózöngék

KONCERTAJÁNLDA

 

 

 

 

 

lemezmustra.jpg

 

 

 

 

 

Címkék

2000es évek (423) 2006 (29) 2007 (24) 2008 (33) 2009 (56) 2010 (69) 2010es évek (250) 2011 (91) 2012 (96) 2013 (110) 2014 (73) 60as évek (66) 70es évek (72) 80as évek (81) 90es évek (174) akusztikus (23) alternatív (75) alternative (68) alternative rock (40) ambient (73) amerikai (262) angol (160) black metal (20) blues (32) brit (42) doom (27) downtempo (48) dubstep (21) egyzene születésnap (61) electro (22) elektronika (253) elektronikus (44) experimental (143) filmzene (50) folk (73) francia (63) funk (20) garage rock (21) hardcore (20) hard rock (30) hiphop (44) house (60) idm (22) indie (92) indie rock (28) instrumentál (25) izlandi (35) jazz (73) kanadai (25) klasszikus (23) krautrock (24) legcikibb kedvenc (25) magyar (70) metál (28) metal (40) minimal (32) német (51) new wave (26) ninja tune (21) noise (21) orosz (22) pop (97) post-punk (26) poszt rock (29) pszichedélia (172) punk (55) rock (299) shoegaze (28) soul (27) soundtrack (35) stoner rock (20) svéd (33) techno (105) zongora (28) Címkefelhő

Utolsó kommentek

39 Clocks - Shake The Hippie

2014.06.24. 09:00 - apróbetűsrész



 

 

Kár, hogy kicsit bántják a hippiket ebben a számban, pedig amúgy tök jó lenne. Persze igaz, ami igaz, 1981-re (mikor ez a nóta megjelent) már valószínűleg nekem is elegem lett volna ebből a jelenségből. Sőt, valószínűleg akkorra már azokból is elegem lett volna, akiknek elege lett belőlük. Ez olyasféle, mint mikor valaki egy hosszas, igen modoros Facebook-posztban fejti ki, hogy mennyire zavarják azok, akik butaságokat posztolnak Facebookra, mondván, nem tudják rendesen használni az oldalt. És te tudod?, tenném fel a logikus kérdést, de mire begépelném, már rég hájdoltam az illetőt (mert ugye így kell használni az oldalt).

Mostanában lenyűgöznek a generációs szakadékok (biztos az öregedés miatt, hiszen most már mindkét irányban látom őket). Bő két hónapja tanulmányoztam ezt a cikket, illetve a hozzá tartozó videót, melyek után első felindulásomban teljesen jogosnak éreztem, hogy "tejóságosisten" meg facepalm meg ilyenek, hogy hát ezek a mai fiatalok, pedig csak 15 év van köztünk, és mégis, és hogy mi lesz így a világgal. Aztán azért aludtam rá egyet, s rájöttem, hogy egyrészt tök menőn mutatják a középső ujjukat (a mi időnkben, Kőbányán még nem tartottuk el a hüvelyket hozzá), másrészt pedig... mi rosszat tesznek ezek a gyerekek? Vagy másképp: nem pont ugyanezt tettem volna, ha nem csak egy Game Boyom meg kvarcjátékaim lettek volna otthon ennyi idősen, hanem számítógép, urambocsá' internet? Dehogyisnem.

Aztán láttam egy fórumon, hogy az én generációmba tartozók elismerően csettintettek s értettek egyet eme - gyalázatosan idegesítő hangon narrált - videó láttán, hogy "na, ez igen", mi tényleg mekkora hősök voltunk, bezzeg ezek a mai puhány gyerekek már nem betoncsúszdán sértik fel a kis seggüket. Lehet persze nosztalgiázni (jó és veszélyes dolog is az), de most tényleg menjek oda a múltkor emlegetett nagyapámhoz, hogy "papa, igaz, hogy te mínusz húszban is rövidnadrágban lőtted az ellenséget, és hetekig fakérget ebédeltél, na de nekem meg tele volt ám cukorral a Szobi szörpöm, és gyerekülést sem kaptam a Zsigulinkba - szóval azért én sem vagyok kispálya, mi"? Hagyjuk már. Nem lehet egymáshoz mérni ezeket a dolgokat - más világ volt, más világ is lesz, nehézségek mindig adódnak majd, ezeket mindig kontextusban kell vizsgálgatni; az öregedő emberek úgyis mindig hüledeznek majd az ezekamaifiatalok láttán, a fiatalok pedig mindig azt gondolják majd, hogy "övékavilág". Hogy klasszikust idézzek: na és?

Címkék: német new wave pszichedélia 80as évek 70es évek 39 clocks






A bejegyzés trackback címe:

https://egyzene.blog.hu/api/trackback/id/tr316405419

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása