mixünk!

Utózöngék

KONCERTAJÁNLDA

 

 

 

 

 

lemezmustra.jpg

 

 

 

 

 

Címkék

2000es évek (423) 2006 (29) 2007 (24) 2008 (33) 2009 (56) 2010 (69) 2010es évek (250) 2011 (91) 2012 (96) 2013 (110) 2014 (73) 60as évek (66) 70es évek (72) 80as évek (81) 90es évek (174) akusztikus (23) alternatív (75) alternative (68) alternative rock (40) ambient (73) amerikai (262) angol (160) black metal (20) blues (32) brit (42) doom (27) downtempo (48) dubstep (21) egyzene születésnap (61) electro (22) elektronika (253) elektronikus (44) experimental (143) filmzene (50) folk (73) francia (63) funk (20) garage rock (21) hardcore (20) hard rock (30) hiphop (44) house (60) idm (22) indie (92) indie rock (28) instrumentál (25) izlandi (35) jazz (73) kanadai (25) klasszikus (23) krautrock (24) legcikibb kedvenc (25) magyar (70) metál (28) metal (40) minimal (32) német (51) new wave (26) ninja tune (21) noise (21) orosz (22) pop (97) post-punk (26) poszt rock (29) pszichedélia (172) punk (55) rock (299) shoegaze (28) soul (27) soundtrack (35) stoner rock (20) svéd (33) techno (105) zongora (28) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Hecq vs. Ginormous - Dayout

2010.04.19. 09:00 - D-moll Hill



A Hecq néven alkotó producer/zeneszerző/audió-dizájner Ben Lukas Boysen munkáit valószínűleg jóval többen ismerik, mint gondolnák, hiszen nem ritkán tűnnek fel filmelőzetesek, főcímek, reklámok és kisfilmek háttérzenéjeként... sőt, a háttérzene talán nem is megfelelő kifejezés, hiszen valószínűleg nem is kell nagyon odafigyelnünk, hogy láthassuk: az audiónak jóval több jut a szimpla aláfestő szerepnél.
Itt is feltehetjük az Autechre Gantz Grafjánál már felmerült kérdést: vajon az audió készült a videóhoz, vagy éppen fordítva, a videót szabták az audióhoz? Ahogyan azt Hecq egy interjúban elárulta - és ezzel nagy meglepetést valószínűleg senkinek nem okozott - leginkább is-is. Többnyire munka közben alakítják egymást, s egyenrangú felekként működve felelősek a végeredményként megszülető alkotásért.
Személyes kedvenceim (talán mert itt találkoztam először Ben munkáival, melyeken felbuzdulva aztán további keresgélésbe kezdtem) a Discovery Channelnek készített "Carbon Footprint" és a "Falsh on The Beach" főcím, melyek több másikkal egyetemben megtekinthetők Hecq saját web oldalán is.
Itt egyébként a teljes diszkográfiájába is belehallgathatunk, és jókora ízelítőt kaphatunk abból a sötét, absztakt, néhol egészen a technoig, breakcoreig vagy noise glitchig merészkedő, máskor az éteri textúrákkal és apró, finom klikkekkel, hangfoszlányokkal operáló ambientből melyek Ben munkáinak széles spektrumát keretezik.
Műveinek nagy része legjobban valamilyen kontextusba helyezve érvényesül, így nehéz akár egy videó mellől, vagy albumról kiragadni egy zenét, és a hozzá tartozó előzmény, vagy vizuális tartalom nélkül tálalni. Ettől függetlenül remélem sokatok érdeklődését felkelti majd, és hozzám hasonlóan titeket is további kutakodásra ösztönöz a most következő szerzemény.
A 2007-ben megjelent 0000 című album második korongjának záró esszéje a Dayout, melyet azzal a Ginormous álnéven tevékenykedő Bryan Konietzkoval közösen követtek el, akiről minden bizonnyal hallhat még a jövőben oldalunk igen tisztelt olvasó tábora... és ha sikerült kellő képpen felcsigázni mindenkit, akkor kattintsunk a play gombra, dőljünk hátra, hunyjuk le szemeinket és iktassunk be némi szünetet szorgos teendőink közé. 8 és fél perc pihenő mindenkinek jár!


Váljék egészségetekre!
 

Címkék: absztrakt ambient idm elektronika experimental hecq vs ginormous dayout






A bejegyzés trackback címe:

https://egyzene.blog.hu/api/trackback/id/tr121933229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.