mixünk!

Utózöngék

KONCERTAJÁNLDA

 

 

 

 

 

lemezmustra.jpg

 

 

 

 

 

Címkék

2000es évek (423) 2006 (29) 2007 (24) 2008 (33) 2009 (56) 2010 (69) 2010es évek (250) 2011 (91) 2012 (96) 2013 (110) 2014 (73) 60as évek (66) 70es évek (72) 80as évek (81) 90es évek (174) akusztikus (23) alternatív (75) alternative (68) alternative rock (40) ambient (73) amerikai (262) angol (160) black metal (20) blues (32) brit (42) doom (27) downtempo (48) dubstep (21) egyzene születésnap (61) electro (22) elektronika (253) elektronikus (44) experimental (143) filmzene (50) folk (73) francia (63) funk (20) garage rock (21) hardcore (20) hard rock (30) hiphop (44) house (60) idm (22) indie (92) indie rock (28) instrumentál (25) izlandi (35) jazz (73) kanadai (25) klasszikus (23) krautrock (24) legcikibb kedvenc (25) magyar (70) metál (28) metal (40) minimal (32) német (51) new wave (26) ninja tune (21) noise (21) orosz (22) pop (97) post-punk (26) poszt rock (29) pszichedélia (172) punk (55) rock (299) shoegaze (28) soul (27) soundtrack (35) stoner rock (20) svéd (33) techno (105) zongora (28) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Lil' Louis and The World - Jazzmen

2010.04.27. 09:00 - gyurmapok



Ha valaki a '60-as évek elején születik Chicagóban, az apja pedig egy psychedelic-soul banda gitárosa (aminek egyébként a varázslatos hangú Minnie Ripperton az énekesnője), akkor nem csoda, ha szintén zenei karrierbe kezd. Így volt ez Marvin Louis Burns-szel is, aki dobolni és basszusgitározni tanult, majd igen hamar, 12 éves korában rátalált a lemezlovasok világára. A neve is innen származik, hiszen még a '70-es évekbeli Chicagóban sem volt a legtermészetesebb dolog, ha a River's Edge-ben középiskolás tinédzserek szolgáltatják a zenét. Ezután jött a saját klub, a Future, ahol egyrészt kitanulta a dj-skedés fortélyait, másrészt pedig a következő évtizedben csinált legendás bulik meghozták neki a kezdeti hírnevet.
Így az 1987-ben kijött első 12"-es lemeznek is megvolt a sikere, a pár évvel később megjelent French Kiss viszont akkora robbanás volt, hogy az Epic kiadó (Michael Jackson, The Clash, Jeff Beck, hogy csak hármat említsünk) csapott le rá. Innentől kezdve persze nem volt megállás és az egyik legnépszerűbb chicagói house producer lett.
Gyökereitől nem vált meg, hangzásvilágát leginkább a jazz, soul és rnb határozza meg, rengeteg hangszert, illetve gyönyörű vokálokat használva, melyek leginkább a szerelemről és a zenéről szólnak, bár azt hiszem nála sem kell szétválasztani a kettőt.
Őszintén szólva a '92-es Lil' Louis & The World néven kiadott Journey With The Lonely album annyira közel áll hozzám, hogy még a sorok írása közben sem döntöttem el, hogy melyik számot válasszam végül. Talán első hallgatásra a záró, Jazzmen című darab lesz a legjobb választás, de ha tehetitek, pótoljátok az egész lemezt. Megéri.

 

Címkék: jazz house chicago 90es évek lil louis






A bejegyzés trackback címe:

https://egyzene.blog.hu/api/trackback/id/tr641951997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.