mixünk!

Utózöngék

KONCERTAJÁNLDA

 

 

 

 

 

lemezmustra.jpg

 

 

 

 

 

Címkék

2000es évek (423) 2006 (29) 2007 (24) 2008 (33) 2009 (56) 2010 (69) 2010es évek (250) 2011 (91) 2012 (96) 2013 (110) 2014 (73) 60as évek (66) 70es évek (72) 80as évek (81) 90es évek (174) akusztikus (23) alternatív (75) alternative (68) alternative rock (40) ambient (73) amerikai (262) angol (160) black metal (20) blues (32) brit (42) doom (27) downtempo (48) dubstep (21) egyzene születésnap (61) electro (22) elektronika (253) elektronikus (44) experimental (143) filmzene (50) folk (73) francia (63) funk (20) garage rock (21) hardcore (20) hard rock (30) hiphop (44) house (60) idm (22) indie (92) indie rock (28) instrumentál (25) izlandi (35) jazz (73) kanadai (25) klasszikus (23) krautrock (24) legcikibb kedvenc (25) magyar (70) metál (28) metal (40) minimal (32) német (51) new wave (26) ninja tune (21) noise (21) orosz (22) pop (97) post-punk (26) poszt rock (29) pszichedélia (172) punk (55) rock (299) shoegaze (28) soul (27) soundtrack (35) stoner rock (20) svéd (33) techno (105) zongora (28) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Tori Amos - Liquid Diamonds

2010.05.01. 09:01 - leveletkaptamlájf



"We are daughters of Song", azaz Dal lányai vagyunk – ez Tori Amos zenei "vallásának" alapja. A zene egy istenség, akit a művész szolgál, a dalok pedig önálló akarattal rendelkeznek, és ahhoz a zenészhez szállnak le, akinél meg szeretnének születni.

2 évesen zongorázott, 5 évesen zenét szerzett, és 11 évesen már el is tanácsolták a zenei konzervatóriumból, miután nagyobb érdeklődést mutatott a rock és a pop iránt, mint illő egy klasszikus zenét oktató intézményben, ráadásul utált kottából zenélni. Aki már ilyen fiatalon rebellis, abból nem csoda, hogy a 90-es évek elejére az alternatív zenei élet egyik kiemelkedő női alakja lesz és egy az akkori "forradalom" csekély számú kitörői közül: a megszokott hangszerek helyett a zongorát helyezi az előtérbe. Önmagát született feministának nevezi, aki a zenén keresztül vívja meg a csatáit - szerinte a zene a nők számára egy kulcs lehet ahhoz a térhez, ahová azelőtt nem volt bejárásuk. Ebből a gondolatból jön létre például a Strange Little Girls 2001-ben, amely általa nagyra becsült férfiak nőkről szóló szerzeményeit dolgozza fel a nemi szerepeket megcserélve, és így ugyanazt a témát női perspektívából megmutatva.

Számai mindig nagyon személyesek és szimbolikusak, ír a megerőszakolásáról, a vetéléseiről, a harcairól, és persze a boldog élményekről. Még rólunk is egy kicsit, bár a magyar, úgy tűnik, nem túl derűs jelző a szótárában :)…

A mai dalnak otthont adó From The Choirgirl Hotel című albumát második vetélése után kezdte el írni, egyfajta terápiaként. "A dalok valami olyasmit hoztak el nekem, amire szükségem volt, de nem tudtam megadni magamnak. Ezek a dalok olyan gyermekek szellemei, akik inkább egy másik dimenziót találtak a földi helyett; és olyan nőké, akik már elmentek, de megtapasztalták ezt a veszteséget és visszajöttek, hogy megosszák velem a bánatomat és fogják a kezemet." A Liquid Diamonds az egyik legszomorúbb szerzemény az albumon: megmutatja az emberi fájdalom minden (hang)színét, hullámzó, szinte szétesik, de a soha meg nem szakadó ütős kíséretre támaszkodva egyben marad.

 

 

Címkék: amerikai feminizmus zongora alternatív tori amos 90es évek baroque pop






A bejegyzés trackback címe:

https://egyzene.blog.hu/api/trackback/id/tr291954100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

leveletkaptamlájf · http://egyzene.blog.hu/ 2010.05.01. 09:23:35

@Tengereczki Pál: Örülök, hogy megadtam a mai nap pozitív alaphangulatát :D:D

apróbetűsrész · http://egyzene.blog.hu/ 2010.05.01. 09:44:50

nekem tetszik :$
és még a kés sem került elő :)