mixünk!

Utózöngék

KONCERTAJÁNLDA

 

 

 

 

 

lemezmustra.jpg

 

 

 

 

 

Címkék

2000es évek (423) 2006 (29) 2007 (24) 2008 (33) 2009 (56) 2010 (69) 2010es évek (250) 2011 (91) 2012 (96) 2013 (110) 2014 (73) 60as évek (66) 70es évek (72) 80as évek (81) 90es évek (174) akusztikus (23) alternatív (75) alternative (68) alternative rock (40) ambient (73) amerikai (262) angol (160) black metal (20) blues (32) brit (42) doom (27) downtempo (48) dubstep (21) egyzene születésnap (61) electro (22) elektronika (253) elektronikus (44) experimental (143) filmzene (50) folk (73) francia (63) funk (20) garage rock (21) hardcore (20) hard rock (30) hiphop (44) house (60) idm (22) indie (92) indie rock (28) instrumentál (25) izlandi (35) jazz (73) kanadai (25) klasszikus (23) krautrock (24) legcikibb kedvenc (25) magyar (70) metál (28) metal (40) minimal (32) német (51) new wave (26) ninja tune (21) noise (21) orosz (22) pop (97) post-punk (26) poszt rock (29) pszichedélia (172) punk (55) rock (299) shoegaze (28) soul (27) soundtrack (35) stoner rock (20) svéd (33) techno (105) zongora (28) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Asa-Chang & Junray - Hana

2010.06.01. 09:00 - gyurmapok



Nem igazán tudom, hogy mi történt az azt követő 5 évben, amikor a dobos Asa-Chang a Tokyo Ska Paradise Orchestra alapítójaként 1993-ban szóló karrierbe kezdett inkább, de '98-ban összeállt a programozó és gitáros Hidehiko Urayamával, és megalapították az Asa-Chang & Junray nevű igencsak kísérleti zenékkel foglalkozó formációt, amelynek egyébként második fele az általuk használt Jun-Ray Tronics névre keresztelt hangrendszerből jött.
Az igazi átütés viszont két évvel később, az újabb ütőhangszeres, U-Zhaan csatlakozásával történt, aki ráadásul a tabla nevű hangszer mestere volt. Így alakult ki az a jellegzetes hangzás, ami a 2002-es Jun Ray Song Chang című albumot is jellemzi, aminek első száma a most tárgyalt darab.
A zene legnagyobb szépségét talán az okozza, ahogy a gyönyörű, változatlan vonóstéma mellett a szöveg (érdekes, hogy elvileg 5 ember hangja is hallható, de nekem még mindig nem sikerült mindegyiket kivennem) és a fantasztikus hangzású tabla tempója a nyugalmi pontból kiindulva váltakozva lassul és gyorsul, s ettől valami egészen csodálatos absztrakt világba csöppenünk erre a közel 7 percre.
Bár fogalmam sincs mit jelenthet a szöveg, de nekem ez a szám mindig is azt az érzést jelentette, amikor egy reménytelennek tűnő napon bámulok ki az ablakon órákon át, de az esőtől szinte alig látni valamit. Mostanában legalább az időjárás tökéletesen alkalmazkodik ehhez a bejegyzéshez.

 

 

Címkék: absztrakt japán experimental 2000es évek tabla asa chan junray






A bejegyzés trackback címe:

https://egyzene.blog.hu/api/trackback/id/tr482045757

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

leveletkaptamlájf · http://egyzene.blog.hu/ 2010.06.01. 10:11:01

Az első linkre kattintva kicsit megijedtem, hogy most mi következik :D - de a zenét meghallgatva maximálisan megnyugodtam, hogy jó dolog :).