mixünk!

Utózöngék

KONCERTAJÁNLDA

 

 

 

 

 

lemezmustra.jpg

 

 

 

 

 

Címkék

2000es évek (423) 2006 (29) 2007 (24) 2008 (33) 2009 (56) 2010 (69) 2010es évek (250) 2011 (91) 2012 (96) 2013 (110) 2014 (73) 60as évek (66) 70es évek (72) 80as évek (81) 90es évek (174) akusztikus (23) alternatív (75) alternative (68) alternative rock (40) ambient (73) amerikai (262) angol (160) black metal (20) blues (32) brit (42) doom (27) downtempo (48) dubstep (21) egyzene születésnap (61) electro (22) elektronika (253) elektronikus (44) experimental (143) filmzene (50) folk (73) francia (63) funk (20) garage rock (21) hardcore (20) hard rock (30) hiphop (44) house (60) idm (22) indie (92) indie rock (28) instrumentál (25) izlandi (35) jazz (73) kanadai (25) klasszikus (23) krautrock (24) legcikibb kedvenc (25) magyar (70) metal (40) metál (28) minimal (32) német (51) new wave (26) ninja tune (21) noise (21) orosz (22) pop (97) post-punk (26) poszt rock (29) pszichedélia (172) punk (55) rock (299) shoegaze (28) soul (27) soundtrack (35) stoner rock (20) svéd (33) techno (105) zongora (28) Címkefelhő

Utolsó kommentek

buék

2014.01.01. 16:00 - juanitalenteja



cocaine-girl-hair-happy-new-year-new-year-Favim.com-192495.jpg

hát, eltelt ez az év is.

szarul indult, arra emlékszem. egyedül hintáztam éjfél után a naphegy tetején, a várat néztem, és legszívesebben eltűntem volna. aztán eszembe jutott, hogy azt a hintát amin ülök még D tette oda (megígértem, hogy nem mondom el senkinek, hogy ő volt az, pedig a két kis kezével csinálta, valami barkácsmagazinból nézte ki, hogyan kell összerakni, és olyan büszke voltam rá, amikor odaállított vele, hogy hozzam a létrát, és tegyük fel.)

szóval ez volt. haza akartam menni, utálom a szilvesztereket amúgy is. de volt nálam egy kántor péter kötet, tulajdonképpen elvoltam. épp a hogyan magyarázzam meg neked-et olvastam, ami azóta a kedvencem lett, és amit fel is olvastam félrészegen a tilosban a költészet napján, talán itt lenne az első kapcsolódási pont zeneileg: M ugyanis csinált egy verses mixet aznapra, tök sokat és sokan dolgoztunk rajta, hogy úgy összeálljon, ahogy van, és amikor lement élőadásban, mi L-el éppen otthon feküdtünk az ágyon, és hallgattuk egy órán keresztül, amíg vége nem volt, csak hallgattuk, egy szót sem szóltunk, és nagyon boldogok voltunk. L azóta elment Berlinbe, magával vitt egy pici darabot belőlem, de megtanított arra, hogyha bármikor is szomorú lennék, csak énekeljem el a popeye song-ot: 

a popeye nem mindig jön össze, viszont előfordul (sokszor) hogy éjjelente M-el egy biciklin suhanunk haza, éppen ki tudja honnan, ő vezet, én meg csinálom a hangulatot, mondjuk úgy, hogy épp a milkshake-et éneklem borzasztó hamisan, és a csengetős részeknél megnyomom a csengőt a biciklijén, de azt hiszem, a log jam-ből is elég jól utánozom már a farkasvonítást. (a farkas vonít, a róka vajon mit mond? igen, a hülyeség sajnos ragadós... bár ha már ylvisről van szó, akkor nekem már inkább a zseniális dupstep paródiája)

log_jam.gif

no. de fordítsuk komolyra a szót. mert most végülis ilyen összegzés-félét kellene írnom, hogy mi is volt nekem a 2013 zeneileg. 

azt hiszem, a koncerteket tekintve elég nagy csalódás. ami tényleg élmény volt, az a kid koala buli az akváriumban, bár be kell vallanom, az első 5-10 percben még jócskán fel voltam háborodva, hogy micsoda kommersz showman-megoldásokkal próbálnak itt parasztvakítani, aztán mégis azt vettem észre, hogy már én is visítva fújom a közönségbe dobálódott kazoo-kat.

blogra.JPG

na azért a kid koala mellé biggyesszük még oda a manoyát, akit már régóta szerettem volna hallani élőben, és nem okozott csalódást, illetve floex barátunkat is, aki végre eljutott budapestre, és hozta magával john lemkét és a hidden orchestrából már ismert poppy ackroyd-ot is. 

ami szar volt koncertileg: a low leaf az akváriumban (minden egzotikussága ellenére) eléggé gáz volt, az ane brun is a hajón (ilyen sokan egyszerre még nem kaptak ingyen jegyet a hajóra szerintem...), de talán még ezt is űbereli a pascal pinon a toldiban, ami inkább emlékeztetett egy iskolai kimittudon bénázó aranyos testvérpárra, mint egy normális koncertre. (tegyük hozzá, a magyar közönség azért ismét bizonyította, hogy bunkó módon hangosak tudnak lenni koncert közben, pedig ettől már soap&skin is kiborult) nagyon sajnáltam a pascal pinont, főleg mert tudnak ilyenek is lenni, márpedig ez valami olyan, ami miatt érdemes lenne kiköltözni izlandra:

a másik ilyen az amiina, akiket eddig is sokat hallgattam már, idén jött ki a lighthouse ep-jük, rajta a hillivel, amire nagyon jó álmos hétfő reggeleken az egyetemre biciklizni, valami ilyesmit érezve:

a roger waters meg, hát... lehet koncertnek nevezni egy olyan előadást, amin több tűzijátékot lőnek ki, mint augusztus huszadikán? mindegy, végül jó élmény volt, sajnos vagy szerencsére, ebben az évben rászoktam arra, hogy kedvességből elkísérjem a szeretteimet koncertrekre, amik nem érdekelnek, így keveredtem el anyukámmal makámra, apával meg pál utcai fiúkra, mindkettőjükkel meg a roger watersre. talán ütős kis újévi fogadalom lenne, hogy ezentúl csak akkor megyek el egy koncertre, hogyha zeneileg is érdekelt vagyok benne. 

szelídülök zeneileg egyre jobban, azt hiszem. már nem kell a darálás, inkább a finomságok. ezt biztos jól mutatja az is, amikor nemrég megérkezve az éjszaka közepén nyíregyházára beszálltam egy taxiba, és amikor a sofőr jófejeskedve megkérdezte, hogy melyik rádiót szeretném hallgatni, rávágtam, hogy a bartókot (aztán az egész - körülbelül 10 perces, fuvolaáriákkal megtűzdelt -  úton nem szólt hozzám, és láttam rajta, hogy már nagyon bánja, hogy egyáltalán eszébe jutott megkérdezni ezt a rádiódolgot...) meg talán az is, hogy az a38 helyett szívesebben járok inkább zenei antikváriumba, például a bősze ádámba, ahogy a padlótól plafonig tornyosuló kottahalmok közepette lehet kávézni. 

1185713_630535870314208_1110361991_n.jpg_effected.jpg

felfedezések.

ahogy az lenni szokott, ebben az évben is jó sok új zenét ismertem meg. mármint persze nem újak, csak nekem. az egyik ilyen nagy kedvenc alina orlova lett, de szívesen hallgattam sok berry weight-ot is, sőt, a last.fm azt mondja, hogy mikael lind, johan söderquist, a little people, the boats, amatorski és arve henriksen is idesorolható, meg julia holter is, de őt már előtte ma kedves halfnelson kolléga. és ha az eddigiekből még nem derült volna ki, hogy az elmúlt 365 napot leginkább csilingelések hallgatásával töltöttem, akkor jöjjön nagy kedvencem még, a detektivbyrån nattöppet-je:

Címkék: popeye mixcloud 2013 kid koala log jam ylvis mikael lind






A bejegyzés trackback címe:

https://egyzene.blog.hu/api/trackback/id/tr405718296

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása