mixünk!

Utózöngék

KONCERTAJÁNLDA

 

 

 

 

 

lemezmustra.jpg

 

 

 

 

 

Címkék

2000es évek (423) 2006 (29) 2007 (24) 2008 (33) 2009 (56) 2010 (69) 2010es évek (250) 2011 (91) 2012 (96) 2013 (110) 2014 (73) 60as évek (66) 70es évek (72) 80as évek (81) 90es évek (174) akusztikus (23) alternatív (75) alternative (68) alternative rock (40) ambient (73) amerikai (262) angol (160) black metal (20) blues (32) brit (42) doom (27) downtempo (48) dubstep (21) egyzene születésnap (61) electro (22) elektronika (253) elektronikus (44) experimental (143) filmzene (50) folk (73) francia (63) funk (20) garage rock (21) hardcore (20) hard rock (30) hiphop (44) house (60) idm (22) indie (92) indie rock (28) instrumentál (25) izlandi (35) jazz (73) kanadai (25) klasszikus (23) krautrock (24) legcikibb kedvenc (25) magyar (70) metál (28) metal (40) minimal (32) német (51) new wave (26) ninja tune (21) noise (21) orosz (22) pop (97) post-punk (26) poszt rock (29) pszichedélia (172) punk (55) rock (299) shoegaze (28) soul (27) soundtrack (35) stoner rock (20) svéd (33) techno (105) zongora (28) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Neil Young - Don't Let it Bring You Down

2010.11.13. 09:12 - retinaturner



A gonosz andropauza gúnyosan vigyorgó rémképe éhező keselyűként köröz fölöttem.

És ez nem egy poszt-kortárs vers kezdő sora, hanem maga a véres valóság. Az ügy előzményei  visszadatálhatóak arra az időszakra, amikor még ifjú titánként nyakon röhögtem, vagy legalábbis nem értettem azokat az embereket, akik nem átallottak olyan semmitmondó zenekarokat szeretni, mint a U2, a Police, vagy éppen a Dire Straits, nem beszélve Cseh Tamásról, és még sorolhatnám. Később persze a fejem lágya be-, én pedig kinőttem bizonyos dolgokat. A telibe angolzászló-mintás acélbetétes bakancsot például (ezt éppenséggel fizikailag is, bár mementóként még mindig a ciősszekrényben figyel, és semmi pénzért nem válnék meg tőle), de azt is, hogy a legvégső igazságot a Prosectura, az Auróra, neadjisten a Nirvana zenekar dalaiban keressem. Így megérthető, hogy egyedfejlődésem egyik jelentős állomása volt, amikor kíváncsiságból meghallgattam a Police Outlandos d'Amour lemezét, és menten magam alá piszkítva lassan de biztosan kénytelen voltam felülvizsgálni korábbi acélkemény, a popkultúra bizonyos, eladdig szándékosan hanyagolt képviselői felőli nézeteimet, elmerészkedve egészen addig, amíg gyönyörűen kikristályosodott az a fantasztikus, páratlan és tévedhetetlen valami, amit jobb híján a saját ízlésemnek nevezek. 

Később - és egy nagyobb ugrással a nagyjábóli jelenbe érkeztünk - elveszíthettem az irányítást a folyamat fölött, amely így öngerjesztővé vált. Ha már itt tartunk - és hogy ne érje szó a ház elejét - gyorsan leszögezem, hogy ma már Cseh Tamás is ajtón belül van, nyugodjék békében. De, hogy ebből ma még bejegyzés legyen - nem is olyan lassan, összevont szemöldökkel közeleg a szigorú 9.00 óra -, a témára térek: egészen odáig merészkedett ez a pimasz Ízlés, hogy kaput nyit olyan személyeknek is, akiket a fent kifejtett ifjú titán még ajtónyitás nélkül hajtott volna el, majd az ablakból lesve nyers tojásokkal, vízzel töltött lufikkal dobált volna meg a tizedik emeletről, nem értve, hogyan is jutott eszükbe pont őhozzá becsöngetni.

Így hát ma mindent félredobva  nyitnék ajtót a halkan, de határozottan kopogó Nick Drake-nek, és töltenék neki egy kis Johnnie-t, hogy ne unatkozzon, amíg megtekerek egy cigit. Kár, hogy ez már sosem történhet meg. Bosszúból ma nem is az ő hangját és játékát rejti az alant megtekinthető, szép rajzolatú waveform, hanem a bolond lovakkal játszó Neil Young fantasztikus, törékeny és finom, ugyanakkor önmagát azonnal és mértéktelenül etető After The Gold Rush c. lemezének legkedvencebb dalát. Szégyen - nem szégyen, körülbelül ma egy hete hallottam életemben először bármit (konkrétan éppen ezt a dalt) a kanadai dalszerző-énekes-gitárostól, és bizony lefostam a bokámat.

És csak remélni tudom, hogy a férfiklimax nem veszi át a teljes irányítást, és jövőre nem én leszek az első, aki kedvenc Yanni-dalát, vagy egy Dire Straits-slágert posztol szombaton.

  

 

Címkék: neil young 70es évek






A bejegyzés trackback címe:

https://egyzene.blog.hu/api/trackback/id/tr142445781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tengereczki Pál · http://egyzene.blog.hu/ 2010.11.13. 10:39:01

micsoda fejlődéstörténet! érdekes, nekem is a Polic-szal változott meg egy csomó minden, csak éppen a Zenyatta mondatta tette velem mindezt. Emlékszem a haverommal azon méláztunk, hogy hát oké oké a Police olyan nyálas a fejhangon éneklő Stinggel, mégis milyen jó :) Neil Youngba én meg akkor szerettem bele, mikor a Halott embert-t néztem, ő írta ugyanis a zenéjét, méghozzá állítólag egy az egyben! Nézte a musztert és közben nyúzta a húrokat - oszt kész is lett a soundtrack

retinaturner 2010.11.13. 12:19:37

@Tengereczki Pál: előre is bocs, de akkor veled azt, hogy "szeretem a Police-t", a Zenyatta mondatta?
a Police-ban egyébként a dalok is csak másodlagosak, mert az egyik legjobb dolog a világon Stewart Copeland, beleértve akár a karácsonyt vagy a Becherovkát is. vagy éppen Neil Youngot.

gyurmapok 2010.11.17. 11:35:12

a dead man zenéje a leghatalmasabb, pár hete láttam pont, úgyhogy én most szerettem bele neil youngba. a zenéjébe legalábbis.
süti beállítások módosítása