mixünk!

Utózöngék

KONCERTAJÁNLDA

 

 

 

 

 

lemezmustra.jpg

 

 

 

 

 

Címkék

2000es évek (423) 2006 (29) 2007 (24) 2008 (33) 2009 (56) 2010 (69) 2010es évek (250) 2011 (91) 2012 (96) 2013 (110) 2014 (73) 60as évek (66) 70es évek (72) 80as évek (81) 90es évek (174) akusztikus (23) alternatív (75) alternative (68) alternative rock (40) ambient (73) amerikai (262) angol (160) black metal (20) blues (32) brit (42) doom (27) downtempo (48) dubstep (21) egyzene születésnap (61) electro (22) elektronika (253) elektronikus (44) experimental (143) filmzene (50) folk (73) francia (63) funk (20) garage rock (21) hardcore (20) hard rock (30) hiphop (44) house (60) idm (22) indie (92) indie rock (28) instrumentál (25) izlandi (35) jazz (73) kanadai (25) klasszikus (23) krautrock (24) legcikibb kedvenc (25) magyar (70) metál (28) metal (40) minimal (32) német (51) new wave (26) ninja tune (21) noise (21) orosz (22) pop (97) post-punk (26) poszt rock (29) pszichedélia (172) punk (55) rock (299) shoegaze (28) soul (27) soundtrack (35) stoner rock (20) svéd (33) techno (105) zongora (28) Címkefelhő

Utolsó kommentek

White Lies - Farewell To The Fairground

2011.01.12. 09:01 - bé.



 A karácsonyi hó maradéka épp most csorgott el az útszéli csatornákba, ami maradt, azt már latyaknak sem érdemes nevezni és az OMSZ sem bíztat ezen a téren semmi jóval, mégis szobám melegéből könnyű visszaidézni az igazi téli fagyokat (már amennyiben nem a tavasz első krókuszait várom inkább repesve). A White Lies nevű ifjú brit csapat számomra leglélekbe- és fülbemászóbb száma, a Farewell To The Fairground tudja prózai hitelességgel előcsalogatni belőlem a lefagyott majd felengedő ujjak, a hidegben párálló lehelet, a talp alatt nyikorgó hó és a fakórózsaszínű téli alkony képzetét. Mindez persze a videóval együtt okozza a kívánt hatást: ugyanis Andreas Nilsson svéd direktor, aki olyan együttesekkel dolgozott együtt, mint a The Knife, a Fever Ray, a Röyksopp és a Depeche Mode, kiváló érzékkel alkot a zenével egyenértékű, a mindennapi élet apró nyomait csatarendbe sorakoztató, éppen ezért végtelenül húsbavágó és életteli mozgóképeket. A zöld linóleum, a villódzó neonlámpák, az egymásra fagyott autóroncsokból kificcenő elrepedt kipufogódobok, a gyártelepek és a hamisítatlan szláv arcok otthonos kelet-európai képet festenek elénk. Ez a meghitt ismerősség és a lendületes refrén visszaröpít gyermekkorom épphogy posztszocializmusába, és szívemet elfogja a rom- és rozsdaromantika. Az északi jóléti társadalmak filmművészeti egyetemein az ez irányú vonzalom úgy látszik alapkövetelmény, hiszen az oroszországi Nikel lakótelepeit akár Lilya is megirigyelhetné, míg névrokona, a mai poszt vendégszerzője inkább a végtelen havas pusztát részesíti előnyben. Borongós hősünk, Harry McVeigh pedig Ian Curtis-t megszégyenítő kabátgallérba burkolózással és riadt tekintettel csúszkál végig a füsttel borított orosz rónán, maga mögött hagyva gyermekkorát.

 

Címkék: indie brit 2008 alternative rock white lies indie rock hótakaró rozsdaromantika lilja






A bejegyzés trackback címe:

https://egyzene.blog.hu/api/trackback/id/tr572577455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

apróbetűsrész · http://egyzene.blog.hu/ 2011.01.12. 11:29:34

jeeeee!
kiváló muzsika/klip, nem vitás ez.
jók a párhuzamok is (Lilja, Ian)

Nilsholgersson 2011.01.12. 20:50:03

A poszt tárgya kiválóan kielígette az egyzene definícióját. Egy zene mindenekfelett. A klippöröm is mélyremegy, sőt annál több is ez, egy maroknyi művészember közös nevezője volt egykoron, és a rúnák mellyel a virtuális térbe olvaszotta a szerző, méltőn őrzik a sztyeppék melegét az eljövendű új világnak.
süti beállítások módosítása