Ha Chris Clark fellépésen ez a lüktető zöld miazma lézerrel valósulna meg, én már akkor is tökéletes elégedettséggel minősíteném kiválónak az adott eventet, de hogy mindez analóg módon, oszcilloszkóp által lett kivitelezve, az egyenesen faszaság, úgyhogy méltán lehet szájat tátani, hogy ilyen is van még. Az, hogy az analóg vonalnak lehet jelene, ami üt, és nem vagyunk teljesen digitális ketrecbe zárva, önmagában elég felemelő.
Clarknak amúgy a 2012-es Fantasm Planes címet viselő albuma után ez a márciusban debütált, két trekkes Superscope az első önálló szerzeménye - igaz ugyan, hogy közben kijött a 29 számból álló, feszes kompozíciójú, és nem véletlenül duplalemezesre szerkesztett Feast / Beast, ami valójában az elmúlt 10 év clarkosított remixcsokra.
De hogy miért is született egy ilyen kezdeményezés 2014-ben, arra a The Creators Project a válasz. 2010-ben ugyanis az Intel és VICE összefogott, hogy a művészet és technológia közös gyémántcsiszolását pártfogolva olyan fórumot teremtsen, ami ideális talajként szolgál az innovatív, zenei hullámokat is alaposan meglovagló ötletekhez. És teszi ezt azóta is számos izgalmas eventtel és videóval. Na, ehhez a projekthez csatlakozott most Clark is a Phosphor show-val és az oszcilloszkóp felturbózásának ötletével.
TEKTRONIX 465
Az amúgy elektromos feszültségek időtartománybeli ábrázolására és mérésére szolgáló - nem éppen 2 Ft-os - kütyüvel, illetve a rajta megjelenő szinusz jelek paramétereinek ügyes változtatásával például pompás Lissajous-görbéket lehet előcsalogatni anélkül, hogy a kép valójában meg legyen hekkelve. (Hasonlóan görbékkel ti is tudtok szórakozni mondjuk itt. )
A vizuál teljes egészében Nathan Fake egyetemi haverjának, Vincent Olivernek a szüleménye, ami minden egyes alkalommal, Clark live szettjeihez és impróihoz igazodva nulláról indul. Míg Clark hangokat duruzsul a fülünkbe, Oliver vele szinkronban a frekvenciákat és kitéréseket berheli az oszcilloszkóppal, egy MIDIvel, az Abletonnal és egy Kaoss Paddel, megtoldva egy BPM számlálóval. Szoftveres kiegészítést pedig egyedül a Clark logóban használt, ez a videón is jól elkülönül a többi elemtől. (Oliver egyéb munkáiról bővebben: itt.) Emberünk egyébként örök útkereső, a jövőben lézerrel és 3D-vel is tágítani szeretné a Phosphor showban rejlő lehetőségeket.
És a végére egy apró spoiler: Clark jön a TNM-re, esélyes, hogy ezzel a produkcióval. Erről pedig a PolishYourEars-en olvashattok majd, ha eljön az ideje. Közben pedig drukkolunk...
Utolsó kommentek