mixünk!

Utózöngék

KONCERTAJÁNLDA

 

 

 

 

 

lemezmustra.jpg

 

 

 

 

 

Címkék

2000es évek (423) 2006 (29) 2007 (24) 2008 (33) 2009 (56) 2010 (69) 2010es évek (250) 2011 (91) 2012 (96) 2013 (110) 2014 (73) 60as évek (66) 70es évek (72) 80as évek (81) 90es évek (174) akusztikus (23) alternatív (75) alternative (68) alternative rock (40) ambient (73) amerikai (262) angol (160) black metal (20) blues (32) brit (42) doom (27) downtempo (48) dubstep (21) egyzene születésnap (61) electro (22) elektronika (253) elektronikus (44) experimental (143) filmzene (50) folk (73) francia (63) funk (20) garage rock (21) hardcore (20) hard rock (30) hiphop (44) house (60) idm (22) indie (92) indie rock (28) instrumentál (25) izlandi (35) jazz (73) kanadai (25) klasszikus (23) krautrock (24) legcikibb kedvenc (25) magyar (70) metal (40) metál (28) minimal (32) német (51) new wave (26) ninja tune (21) noise (21) orosz (22) pop (97) post-punk (26) poszt rock (29) pszichedélia (172) punk (55) rock (299) shoegaze (28) soul (27) soundtrack (35) stoner rock (20) svéd (33) techno (105) zongora (28) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Ben Folds, Nick Hornby and Pomplamoose - Things You Think

2010.09.22. 09:01 - leveletkaptamlájf



A mai dalról igazán sok zenei mondanivalóm nincsen - és valószínűleg nem is úgy fog bevonulni a zenetörténelembe mint az évtized albuma - zeneileg. Viszont az elmúlt évek egyik legérdekesebb és "legálommegvalósítóbb" ötletének tartom, hogy az egyik kedvenc íróm összeállt Ben Folds zenésszel, és zeneimádatát szövegíróként is kifejezésre juttatta, annyi könyv után, amelyekben a hangjegyek fontos szerepet kaptak. Habár a mai dal az albumon nem jelent meg, csak mint egyfajta beharangozó járta be az internetet, a videó nekem nagyon tetszik, főleg, hogy Hornby is főszerepet kap benne. Helyettem pedig beszéljen ő maga, leginkább az irodalomról, ő úgyis ezerszer jobban ért hozzá:)

 

Ui.: Hornby 'beszéde' pedig itt olvasható - hogy egy szót se veszítsen el senki :)

"Did you know that Dickens invented 13,000 characters. 13,000 Characters. That’s a character a day for the whole of his working life. What have I done today? Dropped the kids off at school. Listened to the new National album, played a stupid game on my computer. That’s why I’m not Dickens! Kids. Dickens’ wife would have done the school run. I’m all for familism but its costing me my one shot of immortality

In 1450 there were about 100 new books published. Last year there were more than a million. A new book comes out every 30 seconds. It would take you 15 years just to read the titles of every book ever printed. You’re gonna watch TV tonight? Fair enough, I suppose...

Our Universe consists of between thirty to fifty billion trillion stars, arranged in eighty to one-hundred-forty billion galaxies. Our nearest neighboring star is called Proxima Centauri and it's four light years away. We need some bread, but it's really hot outside and I can't be bothered to walk around the corner."

Címkék: pop brit 2000es évek nick hornby ben folds






A bejegyzés trackback címe:

https://egyzene.blog.hu/api/trackback/id/tr202311420

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tengereczki Pál · http://egyzene.blog.hu/ 2010.09.22. 11:24:52

nem beszélve arról, hogy mennyi, de mennyi zene van a világon! meghallgathatatlan mennyiség, és most csak a minőségi zenéről beszélek - az emberiség biza túltermelte önmagát
nekem amúgy tetszik mind a zene, mind a szöveg, Hornby ráadásul nekem is az egyik kedvencem :)

retinaturner 2010.09.22. 13:24:04

"mi hasznom abból, hogy egyedül én tudom az igazat, ha a világon mindenki más téved?" na ez biztosan nem pont így hangzott, de mindegy is, mindig ez a mondat jut eszembe tőle.

bár nem ebben a videóban láttam először őt, de emlékszem az elsőre (mindenki emlékszik az elsőre...); kicsit úgy éreztem magam, mint gyerekkoromban, amikor az apám már-már kárörvendve világosított fel, hogy karl may valójában egy köpcös, vaksi, szemüveges német (!!!) figura volt, aki valójában soha nem mozdult ki németországból; nem pedig maga old shatterhand és gojko mitic egy személyben.

reményre ad okot, hogy azóta kiderült (kb 2 perccel ezelőtt), may károly igenis járt az újföldön. persze ma már fölnőtt vagyok, úgyhogy hornby így is hornby, igen szeretnivaló fószer.

retinaturner 2010.09.22. 14:29:26

apropó. ti melyik írót melyik zenekarral fícsuringoltatnátok még?

borúlátó esőkabát 2010.09.22. 15:10:56

vagányság az ilyesmi Hornbytól és ezennel kíváncsi is lettem a teljes lemezre

gyurmapok 2010.09.22. 15:32:37

pont ma kezdtem meg az ötödik hornby könyvem (az elsővel öt hónapja találkoztam), úgyhogy nagyon kiváncsi vagyok milyen lett a lemez - a videó alapján nagyjából olyasmi, amire számítani lehetett :)
Nekem a "legálommegvalósítóbb" jelző tetszett igazán, mert ez tényleg az.
Ami pedig azt illeti, hogy melyik írót melyik zenekarral társítanám szívesen, elgondolkodtató.. Mondjuk azokat a legkönnyebb, akiket igencsak inspirált a zene is, de pl. Kerouac-ot vagy Boris Viant nehéz más műfajhoz elképzelnem, mint a jazz. De azért Douglas Adamstől el tudtam volna képzelni egy ehhez hasonló projektet.

Tengereczki Pál · http://egyzene.blog.hu/ 2010.09.22. 15:46:06

@gyurmapok, retinaturner: most jut eszembe William Burroughs fícsörölt Tom Waits-sel (Black Rider) meg a Sonic Youth-tal is (Dead City Radio)

gyurmapok 2010.09.22. 15:54:23

@Tengereczki Pál: pont azon gondolkodtam még, hogy Borroughs-t bármilyen elborult zenéhez el tudnám képzelni szövegírónak.. Erről a kettőről viszont hallottam, rá is nézek hamar, köszi.
Arra viszont emlékeztem, hogy valamelyik régi nagy kedvencemet ő ihlette, most rákeresve meg is találtam: www.youtube.com/watch?v=trbvx1U6Ry8
Na meg Charles Bukowskit még felolvasni is szokták hívni mindenféle lerobbant helyekre ahol rockereknek meg motorosoknak olvasott fel, meg van is valami banda, akiket ő ihletett.. de ezekre már nem annyira emlékszem. Igaz őt a költői oldala miatt, de írt is azért, szóval ér említeni. :)

leveletkaptamlájf · http://egyzene.blog.hu/ 2010.09.22. 17:14:03

@retinaturner: Margaret Atwood és Tori Amos talán stimmel - most így hirtelen

leveletkaptamlájf · http://egyzene.blog.hu/ 2010.09.22. 17:16:58

vagy Sting saját magával :D - nem egy helyen olvastam, hogy vannak, akik Stinget az egyik legnagyobb kortárs angol költőnek tartják

Tengereczki Pál · http://egyzene.blog.hu/ 2010.09.22. 17:20:00

@Tengereczki Pál: ehh, utánanéztem, Nick Cave írta a szövegét, csak Bukowski képeket pakerásztak alá
apropó Nick Cave - ő pediglen a zene irányából érkezett meg (többek között) az irodalomba, nem is akármilyenbe: És meglátá a szamár az úrak angyalát, Bunny Munro - mindkettőt csak ajánlani tudom, nem beszélve a filmjéről: Proposition

retinaturner 2010.09.22. 19:40:24

@leveletkaptamlájf: kafka meets portishead. ... vagy ha nem akarunk messzi vizekre evezni, csurka istván és az egészséges fejbőr???

leveletkaptamlájf · http://egyzene.blog.hu/ 2010.09.23. 00:08:31

@retinaturner: :D:D - azt hiszem, ezzel megtaláltad a tökéletes párosítást /eddig nem ismertem ezt a nagyszerű zenekart, de most úgy érzem, gazdagabb lettem :D/

gyurmapok 2010.09.26. 11:04:09

@Tengereczki Pál: a Nick Cave tippet köszi, vele már egy ideje szándékozom megismerkedni, most rákeresve igencsak vegyes véleményeket olvastam, de ez csak még jobban felkeltette az érdeklődésem (elvégre több olyan kedvencemre is úgy találtam, hogy mocsoknak és hányadéknak titulálták :D)
Ha pedig már szóba került Bukowski és a zenészek, akkor érdemes youtube-on meghallgatni különböző művészek által felolvasott verseit, Tom Waits hangja és stílusa pl. egyszerűen tökéletes ehhez is)

2010.10.02. 19:39:10

@Tengereczki Pál:Na, most tudtam meghallgatni. Nem rossz. Ááááá! a zene oan mint a zóceán. Sztm mára többen dolgoznak az iparban mint anno a proletariátus a csúf kizsákmányolók gyáraiban. Picivel azért jobban elvannak a zenészek. Talán megússzuk a forradalmukat.
Mit kérdez a csávó a végén? Nem azt, hogy sunáznád-e a nővéremet? Mert de!
Szövegértésből kettes voltam:D
süti beállítások módosítása