mixünk!

Utózöngék

KONCERTAJÁNLDA

 

 

 

 

 

lemezmustra.jpg

 

 

 

 

 

Címkék

2000es évek (423) 2006 (29) 2007 (24) 2008 (33) 2009 (56) 2010 (69) 2010es évek (250) 2011 (91) 2012 (96) 2013 (110) 2014 (73) 60as évek (66) 70es évek (72) 80as évek (81) 90es évek (174) akusztikus (23) alternatív (75) alternative (68) alternative rock (40) ambient (73) amerikai (262) angol (160) black metal (20) blues (32) brit (42) doom (27) downtempo (48) dubstep (21) egyzene születésnap (61) electro (22) elektronika (253) elektronikus (44) experimental (143) filmzene (50) folk (73) francia (63) funk (20) garage rock (21) hardcore (20) hard rock (30) hiphop (44) house (60) idm (22) indie (92) indie rock (28) instrumentál (25) izlandi (35) jazz (73) kanadai (25) klasszikus (23) krautrock (24) legcikibb kedvenc (25) magyar (70) metál (28) metal (40) minimal (32) német (51) new wave (26) ninja tune (21) noise (21) orosz (22) pop (97) post-punk (26) poszt rock (29) pszichedélia (172) punk (55) rock (299) shoegaze (28) soul (27) soundtrack (35) stoner rock (20) svéd (33) techno (105) zongora (28) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Gary Jules - Mad World

2011.05.09. 09:00 - D-moll Hill



Tegnap este pótoltam egy nagy elmaradásomat, és megismerkedtem az önmaga, és a világ után nyomozó skizofrén kisvárosi tinédzser, a jó és a rossz között vívódó Donnie Darko történetével. Hogy a film mennyire tetszett, és mit gondolok róla, azt most nem írom le, mert egyrészt nem értek az ilyesmihez, másrészt még nem döntöttem el...
...ellenben azzal, hogy milyen zene kerüljön ma a blogra.

A vicces az egészben az, hogy egy ideje annyira beleragadt a fülembe ez a nóta, hogy hetek óta folyamatosan ezt éneklem-dúdolom (a környezetem legnagyobb megkönnyebbülésére többnyire csak) magamban. Ezek után, bár tisztában voltam vele, hogy Gary Jules kifejezetten a Donnie Darkóhoz készítette ezt, az azóta már sok helyütt felhasznált Tears For Fears átiratot (hogy mást ne is említsük feltűnt a CSI: LA-ben, a Dr House egy epizódjában, TV-reklámok, TV showk sorában, és egyébként már itt az egyzenén is), mégis egészen meglepődtem, mikor a film végén megszólalt a Mad World. Ha túlságosan nem is, annyira legalábbis biztosan, hogy egyből eldöntöttnek érezzem a mai poszt tárgyát.

Az biztos, hogy jóval több szomorúság szorult bele, mint az eredeti verzióba, ami igazából nem is meglepő hiszen Gary azon közé az előadók közé tartozik, akik szenvedéseikből merítik ihletüket. Sőt, ahogyan azt egy interjúban el is mondta, szerinte, ha művészekké akarunk válni, fel kell készülnünk az örökké tartó szenvedésre. Néhány mondattal később azt is hozzátette, hogy az egyik legnagyszerűbb dolog a művészetben, hogy ha szereted amit csinálsz, nem kell törődnöd vele, hogy a világ többi része mit szól hozzá.
Ebből kiindulva feltételezhetjük, hogy Gary szereti saját átiratát. Apróbetűsrész kolléga néhány hónapja azt írta, hogy ő viszont az eredetit szereti jobban, nekem, gondolom, most azt illene mondanom, hogy én meg ezt, de azt hiszem, ez nincs így, hiszen a Tears For Fears-féle verziót is legalább ennyire kedvelem. Ti viszont a kommentek közt leírhatjátok, hogy szerintetek ez a jobb (meg azt is, ha a másik).
 

P.S.1: Egyébként van ám egy másik jópofa klip is a dalhoz, amit ide kattintva nézhettek meg

P.S.2: Érdekes párhuzam, hogy a Tears For Fearshez hasonlóan Gary Jules is ennek a dalnak köszönheti az ismertséget... úgy látszik ez egy működő recept. Lehet, hogy én is készítek rá saját változatot.

Címkék: filmzene soundtrack donnie darko gary jules mad world 2000es évek






A bejegyzés trackback címe:

https://egyzene.blog.hu/api/trackback/id/tr82888914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

leveletkaptamlájf · http://egyzene.blog.hu/ 2011.05.09. 09:22:20

Én ezt szeretem jobban :). Nekem a kettő közötti különbség (ami a hangszerelésből/stílusból jön):
Tears for fears verzió: dacos vagyok, a világ őrült, itt csak én vagyok normális, és hülyékkel vagyok körülvéve
ez a verzió: a világ őrült, és lassan én is, mert ebből a körforgásból nem tudok kiszabadulni

gyurmapok 2011.05.10. 13:07:22

én is ezt szeretem jobban, de valószínűleg ebben óriási szerepe van a filmnek, aminek révén évekkel korábban találkoztam ezzel, mint az eredetivel. kíváncsi vagyok, hogy újranézve a filmet sok-sok év után milyen véleménnyel lennék róla, bár úgyis kiderül, ha végre lenyomom a "filmek, amiket nem láttam legalább 3-4 éve de tinédzser koromban óriási hatással voltak rám" maratont :)

b-side-eye · http://painlesssuicide.freeblog.hu/ 2011.05.10. 18:40:58

Ez számomra is az eldönthetetlen nagy kérdések közé tartozik. Mindig az a jobb amelyiket hallgatom

Még egy verzió van, amit nagyon szeretek, a TFF live verziója: youtu.be/aqtV_Syt0SM
ez valahol a kettő között van
süti beállítások módosítása