mixünk!

Utózöngék

KONCERTAJÁNLDA

 

 

 

 

 

lemezmustra.jpg

 

 

 

 

 

Címkék

2000es évek (423) 2006 (29) 2007 (24) 2008 (33) 2009 (56) 2010 (69) 2010es évek (250) 2011 (91) 2012 (96) 2013 (110) 2014 (73) 60as évek (66) 70es évek (72) 80as évek (81) 90es évek (174) akusztikus (23) alternatív (75) alternative (68) alternative rock (40) ambient (73) amerikai (262) angol (160) black metal (20) blues (32) brit (42) doom (27) downtempo (48) dubstep (21) egyzene születésnap (61) electro (22) elektronika (253) elektronikus (44) experimental (143) filmzene (50) folk (73) francia (63) funk (20) garage rock (21) hardcore (20) hard rock (30) hiphop (44) house (60) idm (22) indie (92) indie rock (28) instrumentál (25) izlandi (35) jazz (73) kanadai (25) klasszikus (23) krautrock (24) legcikibb kedvenc (25) magyar (70) metal (40) metál (28) minimal (32) német (51) new wave (26) ninja tune (21) noise (21) orosz (22) pop (97) post-punk (26) poszt rock (29) pszichedélia (172) punk (55) rock (299) shoegaze (28) soul (27) soundtrack (35) stoner rock (20) svéd (33) techno (105) zongora (28) Címkefelhő

Utolsó kommentek

bomb the bass - black river (gui boratto remix)

2012.02.25. 11:28 - aki nincs



 

egyszer, a szokásos bágyatag, és közben rendkívül magasröptű, kávéval leöntött beszélgetésünket megzavarta egy rendkívül csinos lány. a zavar mindössze annyi volt, hogy majdnem mellénk ült, majdnem minket nézett, és haját majdnem kibontotta, azzal a jellegzetes mozdulattal, amitől a nyak íve megfeszül, a férfi szem pedig megpróbálja kitolni magában a záridőt. hogy-hogy nem, a beszélgetés innentől kezdve a szépség körül kezdett settenkedni, alighanem az én kezdeményezéseim miatt; a szubjektív szépségről, a szépség pozitív és negatív hatásairól, a szépség súlyáról, és egyéb közhelyekről esett épp szó, amikor vettem a bátorságot, és példaként felhoztam a majdnem mellettünk ülő lányt, ahogy hosszú ujjaival ölelte a bögréjét, részemről majdnem olyan karcsú, békés és elérhetetlen volt, mint ahogy a tejutat képzeltem kisgyerekként. 

úgy tűnt, chan-chu csak most veszi észre a hölgyet; figyelmesen megnézte, - azzal a nézéssel, ami inkább egy sztetoszkópra hasonlít, és nem arra a kiskutyás rajongásra, amivel a legtöbb férfi behódol a női szépségnek - aztán alapos mérlegelés után, amit talán már a lány is majdnem kellemetlennek érezhetett, chan-chu így szólt:

'hát eléggé eseménytelen arcú.'

a szépséggel, és chan-chu-val való viszonyom azóta átesett már pár megpróbáltatáson, a tökéletesre hangolt fehérnemű reklámok mellett elhaladva viszont még mindig gyakran eszembe jut az eseménytelen arcúság. mert megérdemlem, mondják ők; az ő dolguk, nekem viszont mára már az idő ránc csíkjai, vagy a szomorúság jellegzetes szemlesütése, vagy akár a várakozás mosolya, és az arcokon zajló hasonló események sokkal többet jelentenek, mint a szépen sminkelt közöny.

ezt bizonyítandó, most olyan zene jön, ami szerintem szép. egy olyan fickó énekli, akiről talán nem a szépség az első, ami eszünkbe jutna, mert az arca olyan sokat megélt, mint a hangja. egyszer már emlegettem őt is, és chan-chu-t is; a soulsavers egyik állandó torkáról van szó, aki annyi más világ mellet az elektronikus közreműködésektől sem zárkózik el,pédául énekel a legutolsó, - egyébként ha már témánál tartunk, lássuk be, meglehetősen eseménytelenre sikerült - unkle lemezen is, az a dal épp most kapott egy művészkedő és unalmas videót is nemrégen, de minderről bővebben és okosabban ír a recorder. viszont nézd meg jól ezt az arcot ; ha van az eseménytelen arcúságnak ellentéte, hát ő például az, meg persze bill murray.
 

a zenét az a bomb the bass nyomja, akiknek életművére valószínűleg rengeteg spanglit szívtak már el; a megboldogult kilencvenes évek lelassított rohanásának az esszenciája volt mondjuk a bug powder dust, főleg k&d féleképpen. változnak az idők, az aktuális remix király (már nem bartók és kodály) gui boratto is elvileg feltalálta a spanyolviaszt: a bólogatós lábdob fölé blúzosra hangolt gitárokat húz, és ezzel két ligában is játszik egyszerre, baromi ügyesen.

a gitár és a négynegyed párosításával persze nem ő az első, aki próbálkozik, a hardfloortól a junkie xl-en át a fluke és az apollo 440-en keresztül a solarstone-ig terjed az egykor szebb napokat látott nevek listája, a poén viszont sokadszorra is jó, főleg ha mindig egy kicsit másképp mondják; ennyire kifinomultan és lüktetően, ahogy ez a boratto gyerek csinálja, például egészen kellemes hallgatni valóvá válik (ez már majdnem nyugtató tánczene), miközben még trendi is.

ez a remix egyébként annyira sikeresnek bizonyult, hogy nemcsak olyan átdolgozás felkéréseket hozott többek között, mint a massive attack (a paradise circus, ugyanez a megoldás még kifinomultabban, gyönyörű), hanem egy komplett produceri közreműködés is követte a következő bomb the bass albumon: majd minden szám társszerzője gui boratto lett, igaz, a végeredmény egyik esetben se közelíti meg ezt a remixet.

ennek a dalnak van még egy lulu rouge feldolgozása is, mondhatni ők még mélyebbre ásták a folyómedret a dubbos hangvétellel; nem is én lennék, ha nem említeném meg. így se én vagyok, hanem aki.

Címkék: 2009 gui boratto trip hop bomb the bass tech house






A bejegyzés trackback címe:

https://egyzene.blog.hu/api/trackback/id/tr344201445

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

D-moll Hill · http://egyzene.blog.hu/ 2012.02.25. 12:06:00

Óóó Lanegan! Egyszer már hallható volt a hangja itt minálunk :) Igaz egy teljesen más jellegű formációban :)

egyzene.blog.hu/2010/11/22/queens_of_the_stone_age_in_the_fade

.
süti beállítások módosítása