mixünk!

Utózöngék

KONCERTAJÁNLDA

 

 

 

 

 

lemezmustra.jpg

 

 

 

 

 

Címkék

2000es évek (423) 2006 (29) 2007 (24) 2008 (33) 2009 (56) 2010 (69) 2010es évek (250) 2011 (91) 2012 (96) 2013 (110) 2014 (73) 60as évek (66) 70es évek (72) 80as évek (81) 90es évek (174) akusztikus (23) alternatív (75) alternative (68) alternative rock (40) ambient (73) amerikai (262) angol (160) black metal (20) blues (32) brit (42) doom (27) downtempo (48) dubstep (21) egyzene születésnap (61) electro (22) elektronika (253) elektronikus (44) experimental (143) filmzene (50) folk (73) francia (63) funk (20) garage rock (21) hardcore (20) hard rock (30) hiphop (44) house (60) idm (22) indie (92) indie rock (28) instrumentál (25) izlandi (35) jazz (73) kanadai (25) klasszikus (23) krautrock (24) legcikibb kedvenc (25) magyar (70) metál (28) metal (40) minimal (32) német (51) new wave (26) ninja tune (21) noise (21) orosz (22) pop (97) post-punk (26) poszt rock (29) pszichedélia (172) punk (55) rock (299) shoegaze (28) soul (27) soundtrack (35) stoner rock (20) svéd (33) techno (105) zongora (28) Címkefelhő

Utolsó kommentek

the third eye foundation - la dispute

2013.03.16. 18:58 - aki nincs



szegény amelie, és yann tiersen bánatosan menetel az egyre nagyobb közhely kategória felé, cserébe most már le se vakarhatják magukról a klasszikus táblát; boldog-boldogtalan tudja már hogy miről van szó, ide nekem egy tangó harmonikát, vagy egy zongorát, és elpütyögöm a dallamot, ahogy gondolom rajtam kívül még hatmillióan.

vén blogunk is foglalkozott vele, hogyne tette volna, egy nagyon szép animáció keretében, meg a filmzenés héten, mikor máskor. de persze ennyi nem elég, most jön tehát a
harmadik.

nekem amelie túladagolásom akkor lett, amikor tavaly (vagy tavaly előtt? három évesen már az ember elfelejt dolgokat) egy kávézónak csináltam mixeket, és kérték hogy legyen benne 'tudodazaharmonikásemelieis'. így elkezdtem gyűjtögetni a különböző verziókat, remixeket, mashupokat, feldolgozásokat, és rövid időn belül elképesztő mennyiségű, és sokszínű amelie gyűjteményem lett, a majd' metáltól egészen a nyál r'n'b-n keresztül az okos technóig. ezeket aztán elkezdtem összehegeszteni, és bár először tök jól szórakoztam (ez hallható is a végeredményen) de aztán mire végére már úgy voltam vele, hogy ha találkoznék amelie-vel, nem hogy nem kérném meg a kezét, hanem pár perc beszélgetés után sok szerencsét kívánnék neki, de sürgős teendőimre hivatkozva gyorsan mennék tovább.

a végeredmény viszont ettől függetlenül meghallgatható itt, bár ezután az ötven perc után alighanem más is úgy lesz vele, hogy most azért egy pár évig meg tudna lenni amelie filmzene nélkül:


 

ez nem csak az amúgy tökre unszimpatikus önreklámozás miatt került most ide, hanem mert sajnos ez a mix is rendelkezik azzal a betegséggel, ami a velem kapcsolatos legtöbb dolgot jellemzi, miszerint elszomorodik a végére. az utolsó felvétel egy különösen gyönyörű dolog, bizonyos third eye foundation munkája, aki a la dispute dallamát úsztatja fel a világűrbe, ráadásul valahonnan ráhúz egy sercegő énekhangot, amitől az egész teljesen más dimenzióba kerül, kicsit olyan, mintha a nagymamánk valami régi dalt hallgatna a másik szobában, a tesónk meg zongorázna a nappaliban, mi meg kint ülnénk a verendán, és néznénk, ahogy felmászik a diófára a délután.

hallgassuk meg külön is:

hogy a hóesés a videóban mennyire kellemetlenül aktuális most így, ebben a forradalmi tavaszban, abba ne menjünk bele, de a 3rd eye foundationra ettől függetlenül érdemes egy pillantást vetni, ha nem is feltétlenül mind a három szemünkkel; elég sokrétű és főleg nagyon termékeny munkássága van, akár ezen a néven, akár az eredeti, kétszemű nevén (oké, oké) ami matt elliott. az ambient és a poszt rock között kalandozik, a kortárs komolyzene, és a kísérleti elektronika biztató társaságában, és bár ezek a kalandok legtöbbször nélkülözik az eredetiséget, és így nem is feltétlen mindig izgalmasak, de azért vannak kimondottan jó pillanatai is, mint például ez a költői in bristol with pistol. egyik érdekesség, hogy tavaly a saját nevén újra feldolgozta ezt a bizonyos la dispute-t, - bár ez esetben az utolsó betű átneveződött e-ről a-ra; la disputa -, egyszál gitárral, spanyolosan, az úgynevezett 'fingerpicking' technikával, ami kissé erotikusan hangzik, de azért tök nehéz, meg minden. az eredeti remixet (bár kissé képzavar, hogy egy remix eredeti) megtaláljuk a vicces című i poo poo on your juju remix lemezén, de a yann tiersen iránti rajongását a szintén mókás elnevezésű ounmupo sorozatnak készült mixlemezén is ellenőrizhetjük, főleg ha vagyunk olyan neveletlenek, hogy rákattintunk ennek a linknek a végén bujkáló try it gombra. 



(ez itt már a bónusz zene rovat; ez a kissé komor, szarvasos kép a dark című lemezének az illusztrációja, ami az egyik legjobb munkája, még akkor is, ha haladónak kell lenni a befogadásához; mondjuk akik szeretik a vanetiran snares dolgait, azoknak kellemes élmény lesz ez is, a többiek viszont először ezt hallgassák meg, aztán fussanak)

 

Címkék: angol yann tiersen triphop post rock bristol egyzene születésnap






A bejegyzés trackback címe:

https://egyzene.blog.hu/api/trackback/id/tr825138243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása