mixünk!

Utózöngék

KONCERTAJÁNLDA

 

 

 

 

 

lemezmustra.jpg

 

 

 

 

 

Címkék

2000es évek (423) 2006 (29) 2007 (24) 2008 (33) 2009 (56) 2010 (69) 2010es évek (250) 2011 (91) 2012 (96) 2013 (110) 2014 (73) 60as évek (66) 70es évek (72) 80as évek (81) 90es évek (174) akusztikus (23) alternatív (75) alternative (68) alternative rock (40) ambient (73) amerikai (262) angol (160) black metal (20) blues (32) brit (42) doom (27) downtempo (48) dubstep (21) egyzene születésnap (61) electro (22) elektronika (253) elektronikus (44) experimental (143) filmzene (50) folk (73) francia (63) funk (20) garage rock (21) hardcore (20) hard rock (30) hiphop (44) house (60) idm (22) indie (92) indie rock (28) instrumentál (25) izlandi (35) jazz (73) kanadai (25) klasszikus (23) krautrock (24) legcikibb kedvenc (25) magyar (70) metal (40) metál (28) minimal (32) német (51) new wave (26) ninja tune (21) noise (21) orosz (22) pop (97) post-punk (26) poszt rock (29) pszichedélia (172) punk (55) rock (299) shoegaze (28) soul (27) soundtrack (35) stoner rock (20) svéd (33) techno (105) zongora (28) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Eddie Vedder - Society

2011.03.21. 09:00 - Nilsholgersson



Meglehetősen ritka és értékes egybeesés, mikor egy személy olyan hullámokat zsákmányol a külvilágtól, mely harmonizál azzal a gondolattal, amit hetek óta erőszakosan vagdos egyik tekervényből a másikba, hogy ne kelljen szembenézni vele. Ha ez megtörténik, akkor nincs remény a kordában tartáshoz, de egyébként a mentálkarate eljövetele ilyen helyzetben amúgy is csak idő kérdése lenne, úgyhogy mindenki hosszú és rövid távon is hálás lehet egy ilyen ajándékért, ha valamilyen körülmény eltéríti a saját korlátait és ottmarad többedmagával a vibráló kis kérdéseivel.

Nem is tudom valaha történt-e ez velem ennél kontrasztosabban, de szeretném hinni, hogy nem...

Már elég régen kardozok valami szarral magam is, mint ahogy egy Kossuth-díjas szerző is tette a bálnákon, melynek központi témája elég hihetetlen, de én vagyok. Én és a tyúkszaros életem, a relációk a világgal, gyökerek, barátok, karrier, lófasz...
Az alap szerint értékesnek és szerethetőnek tartom a jelent, a múltat elfogadom, de a jövővel nem vagyok közös nevezőn. Bizonyára nem én vagyok az egyetlen szerves vegyület, aki hasonlóképp kombinál. Hiányzik valami az egész fókuszából, egy ok, hogy miért keljek föl minden nap, miért kellene profitot termelnem besötétedésig egy multinak, és amúgy mi más választásom van még. Már pont ott tartok, hogy majdnem kimondom, az egészet odahajítanám egy kis önfeledt boldogságért, amikor a semmiből ezüst tálcán kaptam meg nemcsak egyszerűen kimondva, hanem elénekelve és megfilmesítve.

Ebben megint benne van bé. keze, mint azt már más posztíroknál is véltem fölfedezni, hiszen ő mutatta meg ezt a zenét nekem, ami szinte egyből fölégetett egy marék védekezési mechanizmust, és akkor még a filmet nem is láttam. Eddie Vedder, mindig is népszerű volt nálam a Pearl Jam-ben végzett oszlopos tevékenységért, de amit 2007-ben tett le az asztalra, az számomra az el nem felejthető kategória, ez pedig nem más, mint az "Into The Wild" című art mozi soundtrackje.

A "Society" dal az abszolút domináns költemény a lemezről, bár igazából tényleg fényesre csiszolt gyémánt mindegyik, aki szereti az elmerengős lassú vonatokat, mely mindig egy megállóval közelebb visz magunkhoz. Maga a zene meglehetősen egyszerű alapakkordokra épülő gitárkísérettel rendelkezik, de valahogy annak is stílusa van, nincsenek kontúrok benne, mint ahogy egy jó kísérettől az elvárható. Már éppen mindenki hajolna közelebb a kellemes kis dúros forráshoz, mikor a vokál szinte mindent felperzsel a környéken. Jól fejlett technika áll a háttérben és az hangszín is megörvendeztetett már néhány millió embert az évtizedek folyamán, de íme egy példa, hogyan lehet egy ikonnak nemhogy megőrizni a büszkeségét és tartását, de felülmúlni is önmagát időről időre. Szövegileg és mondanivalóügyileg sem tudok mást tenni, mint a jó öreg szuperlatívok táborából segítséget kérni a jellemzéshez, amihez gyorsan még idenyomogatom, hogy a nívó nem feltétlen mindig gyakori vendég az amerikai piacon.

Hát a filmet, meg tényleg kötelező megnéznie annak, aki belegabalyodott az életébe és nem látja merre van az előre, biztos vagyok benne, hogy segít helyre tenni a gondolatokat, vagy éppen pont meggyújtja azt a gyufát, amivel föléget mindent, amit addig fontosnak talált, és újrakezdeni egy hatalmas lendülettel.

Címkék: filmzene rock amerikai soundtrack eddie vedder akusztikus 2000es évek into the wild society






A bejegyzés trackback címe:

https://egyzene.blog.hu/api/trackback/id/tr542755685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

leveletkaptamlájf · http://egyzene.blog.hu/ 2011.03.21. 09:18:05

nagyon jó zene - főleg így a képekkel :)! Thoreau Waldenje jut az eszembe erről: "Kimentem a vadonba, mert tudatosan akartam élni. Maradéktalanul ki akartam szívni az élet velejét. Elpusztítani mindazt, ami nem volt Élet, hogy ne a halálom óráján döbbenjek rá, hogy nem éltem."
De a film eleji Byron vers se kutya:
oldpoetry.com/opoem/36006-Lord-George-Gordon-Byron-There-Is-Pleasure-In-The-Pathless-Woods

firdaws 2011.03.21. 09:55:04

Igazán rég hallgattam Pearl Jam-et, és most Vedder hangja egészen másképp, valahogy nemesebben, érett és letisztult hangként (megkockáztatom, hogy gondolatként) szólalt itt meg...Nagyon tetszik.
A filmről egy pár évvel ezelőtt olvasott könyv jutott eszembe; igaz más köntösben, de ugyanazzal a lényegi mondanivalóval (Ian D. Robinson: You Must Die Once), mint minden ezekhez hasonló történet. Meg fogom nézni.
Bár a legelgondolkodtatóbb az lenne, ha mint tanító és tanuló is egyben, beülnék egyszer mindannyian a saját eddigi életünk filmjére..

Nilsholgersson 2011.03.21. 18:07:04

Az én filmem műfaja tuti burleszk lenne, irígylem viszont azokét, akiknek Kovi rendezte

b-side-eye · http://painlesssuicide.freeblog.hu/ 2011.03.21. 19:06:18

Gratulálok, jó írás!

Imádom a dalt (PJ fan révén), jól esett hallani, már rég hallgattam.

Én a film alapjául szolgáló történettel, a Headway angol nyelvtankönyvben találkoztam először.:) Egy fél oldalba volt sűrítve a történet, de nagy hatással volt rám akkor.
süti beállítások módosítása