mixünk!

Utózöngék

KONCERTAJÁNLDA

 

 

 

 

 

lemezmustra.jpg

 

 

 

 

 

Címkék

2000es évek (423) 2006 (29) 2007 (24) 2008 (33) 2009 (56) 2010 (69) 2010es évek (250) 2011 (91) 2012 (96) 2013 (110) 2014 (73) 60as évek (66) 70es évek (72) 80as évek (81) 90es évek (174) akusztikus (23) alternatív (75) alternative (68) alternative rock (40) ambient (73) amerikai (262) angol (160) black metal (20) blues (32) brit (42) doom (27) downtempo (48) dubstep (21) egyzene születésnap (61) electro (22) elektronika (253) elektronikus (44) experimental (143) filmzene (50) folk (73) francia (63) funk (20) garage rock (21) hardcore (20) hard rock (30) hiphop (44) house (60) idm (22) indie (92) indie rock (28) instrumentál (25) izlandi (35) jazz (73) kanadai (25) klasszikus (23) krautrock (24) legcikibb kedvenc (25) magyar (70) metal (40) metál (28) minimal (32) német (51) new wave (26) ninja tune (21) noise (21) orosz (22) pop (97) post-punk (26) poszt rock (29) pszichedélia (172) punk (55) rock (299) shoegaze (28) soul (27) soundtrack (35) stoner rock (20) svéd (33) techno (105) zongora (28) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Foals - Late Night

2013.03.22. 09:00 - retinaturner



tumblr_l960q1kWrD1qz5t09o1_500.png

hitlerrel bécsben ismerkedtünk meg, egy baráti kirándulással egybekötött hétvégén. szombati nap volt, a schönbrunni erdőtől nem messze vertünk tanyát késődélután, és szalonnát sütöttünk. már javában rotyogott a tűz, amikor megfelelő nyársat találtam a sütéshez, s közepesen vékonyra szelt szalonnacsíkjaimat felszúrtam rá (a nyársra). alá egy fej lilahagymát, fölé egy mosolygós piros almát ültettem. nem volt már túl sok hely a tűz körül, ezért beslisszoltam a hozzám legközelebb kandikáló fél méteres résbe. jobbomon régi barátom, zigóta ült egy zamatosra sült szalonna-, és annak zsíjártól finoman tocsogó, vastag kenyérszelettel, balomon pedig egy köpcös, bajszos férfi, akit ekkor még nem ismertem. mivel kevés nemismerem-ember volt a társaságban, s mert zigóta épp a másik oldalán ülő péterrel beszélgetett elmélyülten, valamint, mert magam sem akartam továbbra is a mindennapi gondjaimon tovább lovagolni, gondoltam, jobb lesz, ha bemutatkozom az ismeretlennek.

- kalmár tibor vagyok, szia!

- szia, én pedig adolf hitler! – mutatkozott be vidáman.

láthatóan örült, hogy megszólítják; a másik oldalán ülők egymással trécseltek harsányan.

- kit ismersz, kinek a haverja vagy? – kérdeztem.

- éva hozott a társaságba – mutatott egy kedves, hirtelenvörös hajú lányra a tűz másik oldalán, akinek szeplős arca és élénk színű haja azt hittem, mentem kigyullad, pedig több méterre állt a már helyenként parázslásnak indult tűztől.

- á, éva! – mondtam. - éva remek lány, nagyon szeret kirándulni, és mindig elsőnek ér fel a hegyre!

- igen, nagyon nagy sportember! – lelkendezett hitler, majd folytatta: - egy tájfutás-versenyen ismerkedtünk meg nemrég, a sopron melletti hegyeknél. azt hiszem – hajolt kicsit közelebb – talán egymásba is szerettünk – mondta visszafojtott hangon. arcára földöntúliság költözött.

- csak, a fene egye meg – folytatta egy-két perc ábrándozás után – ma elmondta, hogy zsidó.

- az meg miért baj? – kérdeztem csodálkozva. - talán fajgyűlölő vagy?

- hát, tudod, én egy náci vezér vagyok, és így nem veszi ki valami jól magát ez az egész.

- ó, ezt nem tudtam, adolf – sajnálkoztam. kicsit kellemetlenül éreztem magam, hogy nem tudtam: egy híres ember mellett ülök a tűznél. valójában nem igazán voltam otthon sem a napi politikában, sem a világtörténelemben. persze a hazai aktuálpolitikáról nekem is megvolt a véleményem, ahogyan a fociról is, de hitlerről, hogy, hogy nem, még sosem hallottam.

- és ez nagyon zavar téged a náci vezérségben? nem lehet a kettőt különválasztani? a magánéletben azzal élhetnél kapcsolatban, akivel csak akarsz! - próbálkoztam segíteni neki.

- nem, sajnos, még ha szeretném se. hogy mutatnék példát a népemnek, amelynek tagjai minden más népcsoport tagjainál különbek? hogy nézzek a barátaim szemébe? nem, ez a párkapcsolat eleve halálra ítélt.

- de a szerelem! a szerelem mindenek fölött áll! – próbáltam vitatkozni vele.

- nem! a haza, a haza mindenek előtt! – riposztolt. a szerelem fontos, de katonaember vagyok, s a hazára esküdtem föl!

láttam szemeiben az őrlődést. a férfiember őrlődését, hogy vajon felvállalja-e mások előtt párja gyengeségét, kiálljon-e társaságban vállalhatatlan barátnője mellett, vagy inkább félredobja örökre, mint egy elhasznált papírzsebkendőt.

- döntöttem, magammal csalom, és inkább példát statuálok vele – mondta hirtelen hitler. – mint szerelmem, magammal viszem berlinbe, ahol átadom az SS-nek, hogy hurcolják el buchenwaldba. így népem látni fogja, hogy az irántuk érzett szeretetemet és a következetességemet előbbre helyezem személyes testi s lelki igényeimnél! – mondta a náci vezér.

ezután felemelte a parázs felől nyársát, ropogós-pirosra sült szalonnájáról a zsírt a papírtányérján fekvő kenyérszeletbe dörzsölte, elővette horogkereszt-mintás bicskáját, s kisimult arccal falatozni kezdett. én pedig nyársamat kicsit arrább raktam, oda, ahol hitleré volt, mert ott már javában parázslott.

Címkék: hitler szalonna foals 2013 2010es évek






A bejegyzés trackback címe:

https://egyzene.blog.hu/api/trackback/id/tr705143612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása