mixünk!

Utózöngék

KONCERTAJÁNLDA

 

 

 

 

 

lemezmustra.jpg

 

 

 

 

 

Címkék

2000es évek (423) 2006 (29) 2007 (24) 2008 (33) 2009 (56) 2010 (69) 2010es évek (250) 2011 (91) 2012 (96) 2013 (110) 2014 (73) 60as évek (66) 70es évek (72) 80as évek (81) 90es évek (174) akusztikus (23) alternatív (75) alternative (68) alternative rock (40) ambient (73) amerikai (262) angol (160) black metal (20) blues (32) brit (42) doom (27) downtempo (48) dubstep (21) egyzene születésnap (61) electro (22) elektronika (253) elektronikus (44) experimental (143) filmzene (50) folk (73) francia (63) funk (20) garage rock (21) hardcore (20) hard rock (30) hiphop (44) house (60) idm (22) indie (92) indie rock (28) instrumentál (25) izlandi (35) jazz (73) kanadai (25) klasszikus (23) krautrock (24) legcikibb kedvenc (25) magyar (70) metal (40) metál (28) minimal (32) német (51) new wave (26) ninja tune (21) noise (21) orosz (22) pop (97) post-punk (26) poszt rock (29) pszichedélia (172) punk (55) rock (299) shoegaze (28) soul (27) soundtrack (35) stoner rock (20) svéd (33) techno (105) zongora (28) Címkefelhő

Utolsó kommentek

Nyers - Méreg nélkül

2012.01.09. 09:00 - Nilsholgersson



Az ezredforduló környékén az akkori amatőr zenekarommal egy Isten háta mögötti Szeged nevezetű városba keveredtünk. Látogatás célja valami fesztivál jellegű fellépés volt, a város különböző színpadain különböző buta zenekarok interpretálták kedves kis műsorukat a alföldi nyári hőségben. Miután mi végeztünk a magunk ócska kis zenei bemutatójával természetesen további szellemi táplálék után néztünk, hamár szomjasak nem voltunk, és így bandukoltunk kikerülgetve a 10 méterenkénti hippi gyüliket, akik általában Lukács Lacit Istenítették valamelyik csodás 4 akkordos harmóniájával. Amint kiértünk a Tisza partra abban a pillanatban robbant rá egy zenekar a nagyszínpadra, hallhatóan technikásabb és önbizalomtelibb csoportosulás volt, mint a többi. Még sosem hallottam róluk azelőtt, ami azért kicsit szégyen. Szóval ja, a Nyers volt az...
Kiváló koncertélményben részesültünk azon a szép tiszai rocktörténeti napon, és attól a naptól kezdve fokozott érdeklődést mutattam a Nyers zenekar után haláláig.

A Nyers elég összetett zeneileg. Stílusát tekintve a metaltól a popig megtalálhatunk benne jellegzetes zenei jegyeket, és néha mindezt vegyítve. Közkedvelt háttér volt funk metal, amikben rap-es betétek is gyakran elhangoztak, és mindezt egy alternatív csomagolópapírba gyűrve. Ez a tipikus esete annak, hogy egyik műfaj sem igazán, így mindenkinek idegen egy kicsit.

Czutor Zoltán, a frontember, meghatározó arcot adott a zenekarnak, elég karizmatikus és energikus vonásokat szabott a cuveé zenéjének, gyakran keményebb ironizálást gyömöszölt a koncertjei kommunikációjába, ami nekem kifejezetten tetszett. Remek orgániuma van, el kell ismerni, énekelni is jól tud, és akkor a gitározásáról már ne is beszéljünk. Egy univerzális zenész, akinek láthatóan és hallhatóan kimagasló tehetsége van a zenéléshez.

A basszusgitár játéka gyakran swing-szerű félhagos dallamkíséretből áll, mint például a Méreg Nélkülben is, jellegztesen fémes vaskos bőgőzése szerintem eléggé szerethető.

Vajon miért nem jött nekik össze az igazi nagy befutás? Én szerettem őket, de magam is éreztem, hogy valami nem kerek ezzel az egésszel, de soha nem tudtam megmondani. Talán a túlságosan nagy zenei diverzitás volt a baj, vagy az állandóan kúrogatós kommunikáció? Elképzelésem sincs a valódi okról.

Pápai Sanyi mondta egyszer a Nyersről: A Nyers egy elég jó zenekar, egy gond van csak vele. Hogy szar. És ennél jobban én sem tudtam volna megfogalmazni, pedig azóta is gyakran megpróbálom a megfejteni.
 

Címkék: magyar pop rock alternative alternatív 90es évek 80as évek 2000es évek alternative rock alternative metal 2010es évek






A bejegyzés trackback címe:

https://egyzene.blog.hu/api/trackback/id/tr893529075

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

retinaturner 2012.01.09. 11:37:30

Én sem tudom, hogy miért nem jött össze nekik, miközben oda meg vissza voltam, és tulajdonképpen máig vagyok is a Nyerstől. Mindenesetre elgondolkodtató, hogy a Belmondo meg bejött. Pedig az tényleg szar. És vicces, de lehet, hogy pont azért nem jött be a Nyers, amitől bejött a Belmondo. Az közönségbarát.

Nilsholgersson 2012.01.09. 19:01:13

@retinaturner:
Rádióbarát :)
Szerintem a Belmondó sem jött be jobban, mint a Nyers, kb ugyanannyira. Czutor mester személyisége osztja meg amúgy így az embereket véleményem szerint, illetve kicsit izzadság szaga van a munkájának, kissé erőltetett. Néha jól áll.
Bé csesztetése ellenére én mindig kiálltam amellett, hogy a Nyers az jó. Bár bevallom ma már csak azért tartom magam ehhez, hogy nehogy neki legyen igaza.
süti beállítások módosítása